1. Czy można złożyć ofertę w konsorcjum?
Zamawiający dopuszczają możliwość złożenia oferty przez konsorcjum dwóch lub większej liczby firm. W przypadku oferty przygotowanej przez konsorcjum Zamawiający wymagają aby do oferty dołączone zostało pełnomocnictwa dla podmiotu, który reprezentował będzie całe konsorcjum. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum w ocenie oferty brane pod uwagę będzie doświadczenie wszystkich tworzących je podmiotów. Jeżeli w złożonej ofercie przygotowanej przez konsorcjum lub pojedynczego oferenta w wykazie zrealizowanych usług wymienione zostaną dwa lub więcej zrealizowane zlecenia, z których żadne z osobna nie będzie odpowiadać swym rodzajem przedmiotowi zamówienia zgodnie z pkt. 4.1 zaproszenia do składania ofert, ale rozpatrując je łącznie spełnią ww. warunek, to Zamawiący potraktują te zamówienia jako jedną usługę.
2. W pkt 2.2.1 Zamawiający oczekuje wykonania 41 szt. tablic informacyjnych o wym. 1,5 x 2,5 m, w dalszym opisie są podane wymiary 1200 x 1700 mm. Proszę o wyjaśnienie z czego wynika niezgodność podanych w opisie wymiarów? Jaki ostateczny wymiar tablicy bez stelażu należy uwzględnić w składanej ofercie?
Zamawiający oczekuje wykonania 41 szt. tablic informacyjnych o wym. 1,5 x 2,5 m. Rozbieżność w wymiarach to przeoczenie ze strony Zamawiającego.
3. W pkt 2.2.2 Zamawiający oczekuje wykonania 44 szt. tablic informacyjnych o wymiarach 1,0 x 1,5 m, w dalszym opisie podawane są wymiary 800 x 500 mm. Jaki ostateczny wymiar tablicy bez stelażu należy uwzględnić w składanej ofercie?
Zamawiający oczekuje wykonania 44 szt. tablic informacyjnych o wym. 1,0 x 1,5 m. Rozbieżność w wymiarach to przeoczenie ze strony Zamawiającego.
4. W pkt. 2.2.4 Zamawiający oczekuje wykonania 4szt. przystanków turystycznych i sugeruje, że wszystkie elementy wykonane z drewna powinny być strugane. Proszę o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „struganie drewna” na potrzeby niniejszego zamówienia oraz jakie normy/przepisy/wytyczne wskazują, iż taka forma obróbki drewna wpływa na zwiększenie żywotności materiału?
Elementy drewniane mogą być wykonane z drewna, do wyboru: jodła/sosna/świerk. Drewno to powinno zostać poddane obórce skrawaniem, co ma na celu wyrównanie i wygładzenie powierzchni, uzyskanie określonej grubości i szerokości elementów. Struganie drewna może być przeprowadzane ręcznie (za pomocą strugów) lub maszynowo (na strugach do drewna).
5. Czy uzyskanie stosownych zezwoleń na montaż dotyczy tylko tablic kierunkowych zgodnie z opracowanym i zatwierdzonym projektem organizacji ruchu czy wymóg ten odnosi się również do tablic informacyjnych i przystanków turystycznych?
Wykonawca montuje elementy Szlaku Przygody (tablice informacyjne małe i duże, znaki kierunkowe i przystanki turystyczne), po uzyskaniu wszelkich stosownych zezwoleń wynikających z obowiązujących przepisów prawa w miejscach wskazanych przez Partnerstwo.
6. Czy poprzez stwierdzenie Przedmiot zamówienia… obejmuje wykonanie oraz zamontowanie wraz z uzyskaniem stosownych pozwoleń wynikających z obowiązujących przepisów prawa w miejscach wskazanych przez Partnerstwo rozumiecie Państwo wskazanie ogólnego przebiegu szlaku w terenie czy Wykonawcy zostaną wskazane konkretne miejsce montażu elementów objętych zamówieniem wraz z współrzędnymi geograficznymi, ewentualnie naniesione na mapę? W jakim czasie od podpisania umowy Wykonawcy zostaną przekazane dokładne lokalizacje do montażu oraz treści na tablice informacyjne?
Wszystkie elementy zamówienia mają zostać zamontowane w miejscach wskazanych przez Zamawiających. Należy przez to rozumieć, że w przypadku tablic informacyjnych i przystanków turystycznych Wykonawcy wskazane zostaną działki. W przypadku znaków kierunkowych Zamawiający sugerować będą miejsca wytyczające przebieg Szlaku.
7. W paragrafie 3 umowy Zamawiający zawarł zapis, iż Wykonawca wystawi Zamawiającym faktury za każdy zakończony i odebrany etap przedmiotu niniejszej umowy. Jakie etapy w toku realizacji zamówienia przewiduje Zamawiający, ponieważ terminologia ta nie znajduje odniesienia w specyfikacji zamówienia.
Etap zostanie zakończony pod warunkiem całkowitego wykonania poszczególnych elementów zamówienia, np. po wykonaniu i zamontowaniu wszystkich tablic informacyjnych o wymiarach 1,5x2,5m., przy czym zgodnie z §3 ustęp 3 umowy wskazane zostanie Wykonawcy, który z Partnerów za poszczególne lementy zlecenia będzie płacił.
8. Jaki jest czas realizacji zlecenia?
W zamieszczonym poniżej pliku przedstawiono harmonogram realizacji poszczególnych elementów projektu Szlak Przygody.
|