Od 19 lipca zmienią się zasady przeprowadzania kampanii promocyjnej dotyczącej przekazania 1 proc. podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Jak tłumaczy resort rodziny, pracy i polityki społecznej, nowe przepisy mają zapewnić transparentność wydatkowania środków pochodzących z 1 proc. podatku.
Nowe rozporządzenie dokładnie wskazuje, że przygotowane przez ngo materiały promocyjne w formie audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej, muszą być sfinansowane ze środków otrzymanych z 1 proc. podatku od osób fizycznych. Dodatkowo informacja na ten temat ma znaleźć się w wyprodukowanym materiale w odpowiedniej, określonej w przepisach formie (powierzchnia, położenie, czas przekazu tej informacji, itd.). Zmiany dotyczyć będą również programów komputerowych umożliwiających rozliczanie się. - Te, które nie pozwalają podatnikowi na swobodny wybór organizacji powinny zawierać czytelny i umieszczony w widocznym miejscu komunikat następującej treści: „Program ten nie umożliwia swobodnego wyboru i przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego" - tłumaczy Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Aplikacje posiadające wariant wyboru OPP powinny również wyświetlać notatkę o takiej opcji przed wypełnieniem przez podatnika zeznania rocznego.
W przypadku nieprzestrzegania nowych przepisów organizacje pozarządowe ukarane zostaną grzywną.
Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 19 lipca.
|